جدیدترین تصمیمات کمیته بین المللی المپیک، نگهداری نمونه های دوپینگ برای 10 سال!

به گزارش مجله هدیه، کمیته بین المللی المپیک در نشستی که داشت تصمیم گرفت که نمونه دوپینگ ورزشکارانی که در المپیک توکیو شرکت می نمایند را برای 10 سال نگهداری کند.

جدیدترین تصمیمات کمیته بین المللی المپیک، نگهداری نمونه های دوپینگ برای 10 سال!

به گزارش خبرنگاران، دومین روز از نشست کمیته بین المللی المپیک به خاتمه رسید. این نشست به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت وبینار برگزار گردید و اعضای IOC تصمیماتی را دریافتد. مهمترین تصمیمات IOC به توضیح زیر است:

با توجه به اینکه قرار بود یکصد و سی و هفتمین نشست کمیته بین المللی المپیک در آتن یونان برگزار گردد اما به دلیل شیوع ویروس کونا لغو شد. از این رو نشست IOC در سال 2025 که برای انتخاب رییس بعدی کمیته بین المللی المپیک است، در یونان برگزار خواهد شد.

یک صد و سی و هشتمین جلسه کمیته بین المللی المپیک نیز قبل از المپیک توکیو برگزار خواهد شد.

اگرچه واکسیناسیون ورزشکاران و کمیته ملی المپیک کشورها برای حضور در المپیک توکیو اجباری نیست اما IOC از انجام آن حمایت می نماید و هزینه واکسن نه تنها برای المپیک بلکه برای پارالمپیک را هم پرداخت می نماید . IOC با همکاری شرکای بین المللی خود کار واکسیناسیون ورزشکاران را انجام می دهد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و آژانس بین المللی ضد دوپینگ (ITA) گزارش های خود را ارائه دادند . از آنجا که تاکید بر برگزاری بازی های پاک است بنابراین تصمیم گرفته شده نمونه های دوپینگ ورزشکاران المپیکی از قبل از بازی ها جمع آوری و به مدت 10 سال و به صورت رایگان نگهداری شوند و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند. این مسئله باعث جلوگیری از استفاده ورزشکاران از مواد ممنوعه می شوند. همچنین این دونهاد اعلام کردند که واکسن های کرونا هیچ مسئله ای از لحاظ دوپینگ ندارند و هیچ ماده ممنوعه ای در این واکسن ها وجود ندارد ومانعی برای استفاده ورزشکاران وجود ندارد.

IOC این اختیار را داده است که که دریافت تست های خارج از مسابقه از ورزشکاران دو ماه قبل از شروع بازی های المپیک شروع گردد.

کمیته برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 و المپیک پاریس 2024 گزارش خود را از پیشرفت های اخیر ارائه کردند که مورد تایید IOC نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1592

به "جدیدترین تصمیمات کمیته بین المللی المپیک، نگهداری نمونه های دوپینگ برای 10 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین تصمیمات کمیته بین المللی المپیک، نگهداری نمونه های دوپینگ برای 10 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید