تشخیص کووید 19 قبل از بروز علائم آن

به گزارش مجله هدیه، محققان آمریکایی پیروز به فراوری یک پچ پوستی شدند که می تواند ابتلا به بیماری کووید 19 را قبل از بروز علائم آن، تشخیص دهد.

تشخیص کووید 19 قبل از بروز علائم آن

به گزارش گروه سلامت خبرنگاران از ایسنا، محققان دانشگاه نورث وسترن و بیمارستان تحقیقاتی شرلی تیان ابیلیتی لب در شیکاگو، یک پچ پوستی ساختند که به اندازه یک تمبر بوده و از مواد نرم سیلیکونی ساخته شده است.

این پچ پوستی به گلو متصل شده و تنفس، سرفه، ضربان قلب و دمای بدن کاربر را تحت نظر می گیرد تا بتواند علائم اولیه بیماری کووید 19 را تشخیص دهد.

اطلاعات به دست آمده توسط پچ به یک سیستم ابری که در آن الگوریتم ها کیفیت بیماری کووید 19 را شناسایی می نمایند، ارسال می شود. البته این الگوریتم ها همچنان در حال توسعه هستند.

این پچ پوستی که به گلو می چسبد، یک واسط دیجیتالی برای پزشکان ایجاد می نماید چرا که سیستم به کار گرفته شده در دستگاه یک خلاصه گرافیکی از تمام علایم کاربر را به پزشک ارسال می نماید.

در نتیجه پزشک می تواند به وسیله این اطلاعات دیجیتالی، فرایند درمان بیمار خود را پیگیری کند.

در سرانجام هر روز، کاربر به راحتی پچ را از گلوی خود جدا می نماید و در یک شارژر بیسیم قرار می دهد. از آنجا که این دستگاه کوچک، سیم، پورت شارژ، الکترود یا باطری قابل جدا شدن ندارد، می تواند هنگام دوش دریافت هم پوشیده شود و به سهولت استریلیزه شود.

حسگرهای موجود در پچ می توانند ارتعاشات لحظه ای که با حرکات دیواره قفسه سینه ایجاد می شوند را تشخیص دهند.

این به این معناست که پچ می تواند علائم زیستی را کنترل کند.بدون اینکه صداهای پس زمینه که عموما یک مشکل برای اندازه گیری های صوتی محسوب می شود، اختلالی در کار دستگاه ایجاد کند.

جان راجرز، محقق پروژه از دانشگاه نورث وسترن اظهار کرد، دستگاه ساخت ما در محل مناسبی از بدن قرار می گیرد و می تواند میزان تنفس، صداها و فعالیت های تنفسی را به خوبی اندازه گیری کند. چرا که در محل قرارگیری پچ، هوا در نزدیکی پوست جریان دارد.

محققان پروژه گفتند که این پچ چسبیدنی در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود روی 25 بیمار مبتلا به کووید 19 است.

این محققان قصد دارند از داده های به دست آمده از آزمایش انسانی پچ برای تقویت الگوریتم های خود استفاده نمایند و در گام بعدی پروژه خود، اندازه گیری سطح اکسیژن خون را هم به قابلیت های دستگاه اضافه نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1065

به "تشخیص کووید 19 قبل از بروز علائم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کووید 19 قبل از بروز علائم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید