ترکیه از دوشنبه اعضای بازداشتی داعش را روانه اروپا می نماید

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت که آنکارا برای انتقال زندانیان اروپایی داعش به قاره سبز اقدام خواهد نمود. وی با بیان این مطلب اضافه کرد: از روز دوشنبه اعضای خارجی گروه داعش از جمله اتباع اروپایی این گروه را که در ترکیه زندانی هستند به کشورهایشان باز می گرداند.

ترکیه از دوشنبه اعضای بازداشتی داعش را روانه اروپا می نماید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وزیر کشور ترکیه بدون نام بردن از کشورهایی که قرار است اعضای خارجی داعش به آنجا فرستاده شوند و در حالی که در نطق خود بیشتر اروپا را خطاب قرار می داد، توضیح داد: نیازی نیست که بی جهت سر و صدا بکنید؛ ما اعضای داعش را برای شما می فرستیم، این افراد مال شما هستند و هر چه می خواهید با آنها بکنید.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز روز آدینه اظهار داشت که کشورش تاکنون بیش از 7 هزار و 600 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است.

اردوغان همچنین تاکید نمود که بیش از یک هزار و دویست عضو داعش در حال حاضر در زندان های ترکیه محبوس هستند.

آنکارا همیشه از کشورهای اروپایی خواسته است آن دسته از اتباع خود را که در سوریه به صفوف داعش پیوسته بودند، پس بگیرد اما اغلب کشورهای اروپایی تمایلی برای این کار از خود نشان نمی دهند و تاکید دارند که به دلایل امنیتی این افراد باید در همان محلی که به اسارت گرفته شده اند، محاکمه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 539

به "ترکیه از دوشنبه اعضای بازداشتی داعش را روانه اروپا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از دوشنبه اعضای بازداشتی داعش را روانه اروپا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید