تجلیل هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه از3اثرجشنواره فیلم فجر

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، سید محمدرضا خوشرو رئیس هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر با ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از فیلم های جشنواره فیلم فجر به موضوع رضایت و عفو توجه ویژه ای داشته اند اظهار کرد: فیلم سینمایی جمشیدیه به کارگردانی یلدا جبلی از منظر ترویج مفاهیم کنترل خشم و بخشایش و رضایت مورد توجه هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

تجلیل هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه از3اثرجشنواره فیلم فجر

وی اضافه کرد: علیرغم وجود بعضی اشکالات، دو فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده که به یکی از فرآیندهای قضایی تحت عنوان قسامه می پردازد و فیلم یلدا به کارگردانی مسعود بخشی که به موضوع عفو پرداخته است، نیز توانسته نظر داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه را به خود جلب کند.

خوشرو با بیان اینکه ستاد ملی صبر یک مجموعه فراقوه ای است، گفت: ستاد صبر متولی تبلیغات در حوزه های ترویج مفاهیم صلح، بخشایش و رضایت از 2 سال گذشته در موارد مختلف فعالیت می نماید و با توجه به اینکه رسانه نیز یکی از ابزارهای لازم و مکمل برای ترویج این مفاهیم به شمار می رود برآن شدیم تا از اهالی سینما بخواهیم در ساخت فیلم ها به این مفاهیم توجه خاصی داشته باشند.

دبیر ستاد ملی صبر اضافه کرد: بر همین اساس از هیئت داوران جشنواره فیلم فجر معاونت فرهنگی قوه قضاییه خواستیم در انتخاب معیارها و شاخص های داوری فیلم های برتر، به مفاهیم قانون مداری، ارتقاء آگاهی های حقوقی و قضایی و صبر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی توضیح داد: خوشبختانه تاکنون بسیاری از کارگردانان فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر، به مفاهیم گذشت، رضایت، بخشش و عفو توجه ویژه ای داشته اند که البته این مسئله کار انتخاب فیلم برتر را برای داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه بیش از پیش دشوارتر نموده است.

رئیس هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر در خاتمه اظهار داشت: مراسم تقدیر از فیلم برتر در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 138

به "تجلیل هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه از3اثرجشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل هیئت داوران معاونت فرهنگی قوه قضاییه از3اثرجشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید