بچه ها کمسن حامل میزان های بالاتر ویروس کرونا هستند

به گزارش مجله هدیه، یک آنالیز جدید نشان می دهد که بچه ها زیر پنج سال نسبت به بچه ها بزرگتر و سالمندان بین 10 تا 100 برابر بیشتر ماده ژنتیکی ویروس کرونا در بینی هایشان دارند.

بچه ها کمسن حامل میزان های بالاتر ویروس کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه این پژوهشگران آمریکایی که نتایج کارشان را در ژرونال JAMA Pediatrics منتشر نموده اند، می گویند یافته هایشان به این معنی است که بر خلاف روایت غالب فعلی ممکن است بچه ها عامل مهمی در سرایت کووید-19 در جوامع باشند.

این پژوهشگران در فاصله 23 مارس تا 27 آوریل از ترشحات بینی 145 فرد اهل شیکاگو که دچار بیماری کرونای خفیف تا متوسط بودند، یک هفته پس از آغاز علائم نمونه برداری کردند.

این بیماران به سه گروه تقسیم شدند: 46 کودک کمتر از پنج سال، 51 کودک پنج تا 17 ساله و 48 بزرگسال 18 تا 65 ساله.

مشاهده این پژوهشگران نشان داد که میزان ماده ژنتیکی کروناویروس جدید یا سارس-کوو-2 در مجرای تنفسی فوقانی بچه ها کمسن بین 10 تا 100 برابر بیشتر از دو گروه بچه ها بزرگتر و بزرگسالان است.

این پژوهشگران افزودند که یک آنالیز اخیر آزمایشگاهی نشان داده است که هر چه ماده ژنتیکی ویروسی بیشتری در نمونه ها وجود داشته باشد، ویروس عفونت زای بیشتری را می توان کشت داد.

آنالیز های قبلی درباره یک ویروس تنفسی دیگر به نام ویروس سین سیشیال تنفسی(RSV) هم نشان داده اند که بچه ها با بار ویروسی بیشتر با احتمال بیشتری باعث انتشار بیماری می شوند.

این پژوهشگران می نویسند: بنابراین، بچه ها کمسن بالقوه می توانند عوامل مهم انتشار سارس-کوو-2 در جمعیت عمومی باشند.

بر اساس نتیجه گیری این پژوهشگران، عادات رفتاری بچه ها کم سن و تماس های نزدیک انها در مدارس و مهدکودک ها نگرانی درباره تشدید انتشار سارس-کوو-2 را در این جمعیت پس از برداشتن محدودیت های اجتماعی برمی انگیزد.

این یافته ها با دیدگاه فعلی در میان مقامات بهداشتی معارض است که می گویند ثابت شده است که بچه ها که با احتمال بسیار کمتری ممکن است دچار بیماری وخیم ناشی از کروناویروس شوند، در انتقال ویروس به دیگران نقش چندانی ندارند.

نتایج یک آنالیز چندکشوری: بچه ها نسبت به ویروس کرونا مقاوم ترند

تا به حال پژوهش های چندانی در این باره انجام نشده است. یک آنالیز اخیر در کره جنوبی نشان داد که بچه ها و نوجوانان 10 تا 19 ساله به همان اندازه بزرگسالان باعث انتقال کروناویروس در میان خانوارها می شوند، اما بچه ها زیر 9 سال ویروس را به میزان کمتری منتقل می نمایند.

  • بچه ها هم می توانند ویروس کرونا را منتقل نمایند؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1193

به "بچه ها کمسن حامل میزان های بالاتر ویروس کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها کمسن حامل میزان های بالاتر ویروس کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید