برگزاری چهارمین مرحله مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور

به گزارش مجله هدیه، چهارمین مرحله از سری مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور نهم شهریور به میزبانی آیلند برگزار می گردد.

برگزاری چهارمین مرحله مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی منطقه ویژه اقتصادی آیلند، چهارمین مرحله از مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور جمعه نهم شهریورماه امسال در پیست سوپرکارت سرزمین ایرانیان-آیلند و با حضور رانندگانی از سراسر کشور برگزار می گردد.

این مسابقات در بخش آقایان و در سه کلاس منهای 1500 سی سی، 1500 تا 2000 سی سی و کلاس آزاد و نیز در بخش بانوان در 2 کلاس منهای 1500 سی سی و 1500 تا 2000 سی سی برگزار می گردد. بیش از 100 راننده حرفه ای از سراسر کشور در این مسابقات شرکت نموده اند که شاهد استقبال شرکت نمایندگان در بخش بانوان نیز هستیم.

پرهیزکار رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی منطقه ویژه اقتصادی آیلند گفت: اسلالوم قهرمانی کشور در 6 مرحله برگزار می گردد که آیلند میزبان چهارمین دوره آن است و آبان و دی ماه امسال نیز مراحل پنجم و ششم این مسابقات برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اسلالوم که چالش سرعت و دقت برای رانندگان است در پیست استاندارد و پرپیچ و خم سوپرکارت آیلند از جذابیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در این نوع مسابقه بر ایمنی و مهارت های کنترلی فردی اتومبیل سواران تأکید می گردد به جای این که چندین ماشین همزمان در یک مسیر با هم رقابت نمایند، رانندگان به طور انفرادی با عبور از مسیری که بین پایلونها معین گردیده است برای کسب کمترین زمان با هم رقابت می نمایند.

پرهیزکار توضیح داد: در اسلالوم بیشتر بر روی هندلینگ و مهارت های حرفه ای راننده تأکید می گردد. قوانین اسلالوم معمولاً اجازه شرکت کردن هر نوع اتومبیلی از مدل های شهری و استاندارد تا اتومبیل های مخصوص مسابقات و تقویت گردیده را می دهد. سرعت در این نوع مسابقات از اکثر رشته های موتور اسپرت کمتر است، اما سطح فعالیت راننده (میزان چرخش فرمان در دقیقه) و عکس العمل راننده در کوتاه ترین زمان می تواند حتی از مسابقات دیگر هم بیشتر باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با چیدمان مسیر و پیست میزبان خواهد داشت و ما امیدوارم اتومبیل سواران کشور تجربه بی نظیری را در پیست سوپرکارت آیلند به دست بیاورند.

برگزاری مسابقات اسلالوم، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی مسابقات داخلی، بر افزایش مهارت های رانندگان تأثیرگذار است و محک جدی رانندگان برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 16

به "برگزاری چهارمین مرحله مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین مرحله مسابقات قهرمانی اسلالوم کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید