انتقاد نماینده ائتلاف الفتح از سهم خواهی بعضی گروههای سیاسی عراق

به گزارش مجله هدیه، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق گفت که بعضی جریان های سیاسی شرط رأی به کابینه مصطفی الکاظمی را دست یابی به مناصب عالی در دولت اعلام نموده اند.

انتقاد نماینده ائتلاف الفتح از سهم خواهی بعضی گروههای سیاسی عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل الفتلاوی از نمایندگان ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری از نوع تقسیم پست های وزارتی میان احزاب سیاسی انتقاد کرد.

او به وبگاه شفق نیوز گفت که بعضی جریان های سیاسی مشارکت و رأی به کابینه را مشروط به دست یابی به بعضی مناصب و وزارتخانه ها اعلام نموده اند.

الفتلاوی اضافه کرد: فراکسیون الفتح به طور قاطع توزیع پست های وزارتی و تشکیل دولت آینده بر این اساس را رد می نماید.

این نماینده عراقی تأکید کرد که فراکسیون الفتح خواستار تشکیل دولت با کفایت و ملی است تا طبق وظایف تعیین شده خود عمل کند.

روز گذشته نیز سعد السعدی دیگر نماینده مجلس عراق گفت: ائتلاف الفتح خواستار هیچ نماینده ای در دولت جدید نیست و هرگز به دنبال سهم خواهی از کرسی های وزارتی نیست، اما معتقدیم گروه های سیاسی کُرد و سنی همچنان بر سهم خواهی اصرار دارند در حالی که مواضع گروه های سیاسی شیعی همچنان در عدم مطالبه هیچ کرسی وزارتی ثابت است.

حاکم الزاملی یکی از رهبران جریان صدر به رهبری مقتدی الصدر هم تاکید نمود که طرف هایی سیاسی همچنان بر سهم خواهی در تشکیل دولت اصرار دارند.

بدر الزیادی عضو ائتلاف سائرون هم روز یکشنبه گفت: اگر دولت الکاظمی طی سهم خواهی تشکیل گردد تصویب او در مجلس سخت خواهد بود.

برهم صالح رئیس جمهور عراق بعد از به بن بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط عدنان الزرفی و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، پنجشنبه پیش (9 آوریل) مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1010

به "انتقاد نماینده ائتلاف الفتح از سهم خواهی بعضی گروههای سیاسی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نماینده ائتلاف الفتح از سهم خواهی بعضی گروههای سیاسی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید