اعلام آمادگی 170 نماینده عراقی برای رأی اعتماد به کابینه جدید

به گزارش مجله هدیه، در حالی که گفته می گردد، نخست وزیر عراق، اعضای کابینه را تعیین نموده و بزودی برای دریافت رأی اعتماد به مجلس مراجعه می نماید، 170 نماینده عراقی برای حمایت از این کابینه اعلام آمادگی نموده اند.

اعلام آمادگی 170 نماینده عراقی برای رأی اعتماد به کابینه جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ندی شاکر جودت نماینده مستقل مجلس عراق، از آمادگی 170 نماینده برای دادن رأی اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی اطلاع داد و گفت که وی، اعضای کابینه را معین نموده و به هیأت بازخواست و عدالت ارائه نموده است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، اسامی کلیه وزرای کابینه را معین نموده است و به هیأت بازخواست و عدالت ارجاع داده است تا مبادا مشمول قانون بعثی زدایی باشند.

جودت شرح داد که علاوی هیچ وزیر کنونی با سابقه ای را در کابینه اش جای نداده است و همه آنها را شخصا خود انتخاب نموده است. قرار است اسامی اعضای هیأت دولت جدید، در جلسه یک شنبه آینده در مجلس طرح گردد و 170 نماینده ملی نیز تاکید نموده اند که از علاوی در فرایند اصلاح امور، حمایت می نمایند.

پیشتر یک منبع مطلع مجلس عراق گفته بود که علاوی، هفته آینده اعضای کابینه جدید را اعلام خواهد نمود و این کابینه ناقص است و سه پست وزارتی در آن خالی است و این ساختار با اعتراض محمد الحلبوسی رئیس مجلس و مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق روبرو است.

از سوی دیگر، سلام الشمری نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق نیز امروز گفت: علاوی تقریبا، اسامی وزرای کابینه جدید را معین نموده است و کابینه او پیش از سرانجام مهلت قانونی، رای اعتماد مجلس را کسب خواهد نمود.

وی طی بیانیه ای که در پایگاه خبری المعلومه منتشر شد، گفت: ساختار کابینه جدید عراق، متشکل از شخصیت های مستقل و تکنوکرات است و بنا به درخواست تظاهرات نمایندگان و اعتصاب گران و توصیه های مرجعیت، هیچ وزیر سابقی در آن حضور ندارد. اغلب فراکسیون های سیاسی نیز با این رویکرد موافقند و به دولت جدید رای اعتماد خواهند داد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 830

به "اعلام آمادگی 170 نماینده عراقی برای رأی اعتماد به کابینه جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی 170 نماینده عراقی برای رأی اعتماد به کابینه جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید