ارائه 4 سناریو برای حل آسیب های کنکور

به گزارش مجله هدیه، سوزنچی کاشانی از ارائه 4 سناریو برای رفع آسیب های کنکور در کشور خبر داد.

ارائه 4 سناریو برای حل آسیب های کنکور

به گزارش خبرنگار ، ابراهیم سوزنچی کاشانی، معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه 136 ستاد نقشه جامع علمی کشور با موضوع ساماندهی کنکور و بررسی نظام سنجش و پذیرش و در جمع خبرنگاران گفت: بحث اصلی این جلسه درباره کنکور و نظام کنکور در کشور بود. در یک سال گذشته بررسی های زیادی در این زمینه انجام داده بودیم.

او گفت: از این برنامه ها درباره کنکور بخش زیادی از آن در یک سال گذشته اجرایی شد. تجربه دنیا معیارهای تصمیم گیری، شاخص های اصلی سیستم سنجش و پذیرش را بررسی کردیم.

بررسی جایگاه خودمان و کشورهای دنیا در نظام سنجش و پذیرش

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که در چه مرتبه ای قرار می گیرد، نظام سنجش و پذیرش خودمان و جایگاهش و همچنین نظام سنجش و پذیرش کشورهای دنیا برای ورود به دانشگاه ها را بررسی کردیم.

سوزنچی اضافه کرد: آسیب های جذب دانشجو از طریق کنکور و مبتنی بر نظام سنجش و پذیرش را با بررسی های انجام شده معین کردیم و به 4 سناریو برای رفع آسیب های کنکور رهنمون شدیم.

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شرح داد: با بررسی بیشتر این سناریو ها، در جلسات بعدی نهایتا یک روش را برای رفع مسائل کنکور انتخاب و ابلاغ خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1263

به "ارائه 4 سناریو برای حل آسیب های کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 4 سناریو برای حل آسیب های کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید