ادعای تازه آمریکا درباره تاثیر تحریم ها علیه ایران

به گزارش مجله هدیه، ایسنا نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که به خاطر تحریم های آمریکا بسیاری از صاحبان کسب و کارها در دنیا از انجام تبادلات تجاری و مالی با ایران رویگردان هستند.

ادعای تازه آمریکا درباره تاثیر تحریم ها علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با این پایگاه خبری مدعی شد که تحریم های آمریکا بیشتر پول ایران را در خارج بلوکه نموده و ایران توان استفاده از آن برای رسیدن به اهدافش را ندارد.

او در پاسخ به اختلاف آمریکا با اتحادیه اروپا درباره تاثیر تحریم های آمریکا بر تبادلات اقتصادی و تجاری با ایران هم گفت: اظهارات دیپلمات ها و سیاستمداران از جمله وزرای امور خارجه مبنی بر این که این تحریم ها واقعا تاثیری ندارند، از آن ها پیروی نخواهد شد یا کارآمد نخواهند بود، صحیح نیست. در واقع وزرای امور خارجه از تحریم ها پیروی نمی نمایند، هدف تحریم ها بازدارنده مجامع تجاری و بانکی هستند.

نماینده آمریکا در امور ایران ادامه داد: تصمیم ها در جهان توسط 10 تا 30 هزار نفر از صاحبان کسب و کارها، بانکداران و کارشناسان امور اقتصادی گرفته می گردد و آن ها به روش تبادلات اقتصادی پیشنهادی نگاه می نمایند و وکلایشان را فرا می خوانند که می گویند: احمق نباش. گاهی هم به تبادلات اقتصادی نگاه می نمایند و می گویند که مخارج حقوقی بالاتر از سودمان خواهد شد. واضح است آنچه وزرای امور خارجه می گویند اهمیتی ندارد. آنچه تاجران و افراد مشغول به امور اقتصادی انجام می دهند، مهم است.

این سخنان آبرامز در حالی ایراد می گردد که او اخیرا اذعان نموده بود که کفگیر آمریکا در بحث تحریم ایران به ته دیگ خورده و عملا واشنگتن دیگر توان وضع تحریم های بیشتر که تاثیر واقعی داشته باشند را ندارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1335

به "ادعای تازه آمریکا درباره تاثیر تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه آمریکا درباره تاثیر تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید