اتهام جدید واشنگتن علیه پکن ، هک اطلاعات 500 میلیون نفر توسط جاسوسهای چینی

به گزارش مجله هدیه، حدود 10 روز پیش بود که در خبرها اعلام شد هتلهای ماریوت هک شده اند و اطلاعات شخصی بالغ بر 500 میلیون نفر نیز به سرقت رفته است. اطلاعاتی که حاوی نام و فامیل، حسابهای بانکی و حتی اسکن کارتهای شناسایی بود. اکنون ایالات متحده مدعی شده که این ماجرا توسط جاسوس های چینی راهنمایی شده است.

اتهام جدید واشنگتن علیه پکن ، هک اطلاعات 500 میلیون نفر توسط جاسوسهای چینی

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اعتقاد بر این است که هکرها در وزارت امنیت ملی چین مشغول به کار بوده اند. این ادعا بر اساس اطلاعات بعضی منابع مطلع مطرح شده است و پیشبینی می گردد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعلام اتهامی جدید علیه هکرهای چینی که برای سازمان های اطلاعاتی و نظامی فعالیت می نمایند، باشد.

بعضی پژوهشگران حوزه فناوری نیز این ادعا را دور از ذهن نمی دانند و معتقدند ماهیت این حمله مشابهت های آشکاری با دیگر انواع حملاتی دارد که هکرهای چینی پیش از این علیه ایالات متحده ترتیب داده اند.

اما یافته های تحقیق مذکور در شرایطی مطرح می گردد که ایالات متحده و چین در اوج روابط تیره و تار خود قرار دارند و حتی مذاکرات تجاری بین این دو نیز به بن بست خورده است، این موضوع به ویژه پس از دستگیری مدیر اقتصادی هواوی بیشتر از گذشته محسوس است.

مدیری که به درخواست مقامات آمریکایی در کانادا دستگیر شد و متهم به فریب دادن موسسات اقتصادی شده که قرار بوده تحریم های موجود در خصوص ایران را نقض نمایند.

اما ماریوت تنها برند مطرحی نیست که در امسال میلادی مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات شخصی مشتریانش به یما رفته است. برای مثال ماه گذشته نیز شرکت هواپیمایی هنگ کنگ Cathay Pacific اعلام نمود که نقص اطلاعاتی 9.4 میلیون مشتری را قربانی نموده است و در ماه سپتامبر، نیز فیسبوک اعلام نمود اطلاعات 50 میلیون مشتری به خطر افتاده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 492

به "اتهام جدید واشنگتن علیه پکن ، هک اطلاعات 500 میلیون نفر توسط جاسوسهای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام جدید واشنگتن علیه پکن ، هک اطلاعات 500 میلیون نفر توسط جاسوسهای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید