آمریکایی ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته می شوند

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، علی الغانمی نماینده مجلس عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا همچنان به کارشکنی های خود در راستا دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته ادامه می دهد.

آمریکایی ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته می شوند

بر اساس این گزارش، وی گفت: عراق در حال حاضر به دلیل بعضی ناامنی ها در مناطق مرزی به تسلیحات پیشرفته احتیاج دارد و آمریکایی ها در این جهت کارشکنی می نمایند تا بغداد به این تسلیحات دست پیدا نکند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق در ادامه توضیح داد: آمریکا با ممانعت از دستیابی بغداد به تسلیحات پیشرفته در واقع از برقراری امنیت در مرزهای عراق جلوگیری می نماید. واشنگتن همچنان مانع از آن می گردد که بغداد از دیگر کشورها نظیر روسیه و چین، تسلیحات خریداری کند.

الغانمی چندی پیش هم گفته بود: آمریکایی ها همچنان مانع خرید سامانه دفاع موشکی اس 300 روسیه، توسط بغداد می شوند. خرید سامانه های دفاع هوایی اس 300 روسیه برای پاسداری از حریم هوایی عراق مهم است اما آمریکایی ها مانع آن می شوند. همه کشورها برای حفظ و گسترش امنیت ملی خود سامانه های پیشرفته را خریداری نموده اند و ما برای پاسداری از مرزها احتیاج به این سامانه های پیشرفته داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1403

به "آمریکایی ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید